Keskustelu > Julkinen keskustelu > Partion politisoituminen?

Partion politisoituminen?

Up to Julkinen keskustelu

Partion politisoituminen?

Anonymous
02.11.2009

Re: Partion politisoituminen?

Matsku Salminen
02.11.2009

Muistakin blogimerkinnöistä päätellen jutussa taidetaan kantaa suurempaa huolta tämän henkilön ykkösinhokki-Matti Vanhasen sekaantumisesta Partion asioihin kuin varsinaisesti Partion politisoitumisesta. "Mehän saadaan Helsingin Kaupungilta tukia, vaikka Helsingin kaupunginjohtaja on avoimesti Kokoomuslainen"

Lauri Jahkola
10.11.2009

Hitsit. Kauheeta kuulla että Partio saa rahoitusta Yhteiskunnalta. Partionhan pitäisi olla Poliittisesti Sitoutumaton! En kyllä ottaisi rahoitusta mistään mikä liittyy politiikkaan. Voisiko mieluummin yrityksiltä tai joidenkin yksityishenkilöiden säätiöiltä saada tukea?

P.S. Onko Matti ja Jussi edes ollu partsassa?

Anonymous
21.12.2009
Onpa päästy näilläkin palstoilla ikuisuusaiheen pariin "partion politisoituminen". Olen ollut partsikassa mukana kuusi vuosikymmentä ja kokenut saman toistuvasti. Kovinta politisoituminen oli 1970-1980-luvuilla, kun tuolloinen "edistyksellisyys" jyräsi järjestössä ja erityisesti PäPassa. Piirinjohtajana toimiessani 1980-luvun lopulla törmäsin jatkuvasti poliittisten "broilereiden" ajatusmaailmaan: poliittisia puolueita lähellä oleville tahoille jaetaan enemmän tukea, koska "me kasvatamme tähän maahan päättäjiä". Mentiin sitten itse mukaan vaikuttamaan ja olin Helsingin nuorisolautakunnassa sitoutumattomana yhden kauden ja näin koko sopan sisältä päin. Runsaasti saastaa ja kähmimistä, mutta myös oikeata ja vilpitöntä yrittämistä. Sitten Nurmijärven Mattiin ja lapioon nojaamiseen. Poliittinen eliitti hakee kaikkialla myönteistä julkisuutta itselleen. Venäjän ortodoksinen kirkko kutsuu Putinia & co "Kynttilänjaloiksi" näiden vastaavien toimien takia. Asia on vain siedettävä ja otettava siitä kaikki irti, mikä on saatavissa. Onko kunnan avustukset sitten partion politisoitumista? Olen toiminut mm kunnan nuorisotyön vastuuhenkilönä maaseudulle ja jakamassa apurahoja vapaaehtoisille järjestöille, niinkuin Pääkaupunkiseudun kunnatkin tekevät. Nämä rahat ovat veronmaksajien rahoja, joilla tuetaan vapaaehtoista toimintaa eikä niihin liity "poliittisia vaatimuksia" paitsi puolueiden omien järjestöjen osalta (mikä siis näkyy rahan määrässä). Moni järjestö ei pystyisi toimimaan ilman tätä tukea, ei PäPakaan, joka saa toimitiloihinsa ja henkilöstöönsä kaupungin tukea samoin kuin aluejärjestöt omilta kunniltaan. terveisin Esko "Eco" Vepsä